Informujemy, że dzisiaj – 5 września 2016 r. – PKM SA rozstrzygnęła przetarg na budowę dwóch dodatkowych przystanków PKM – Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion. Spośród siedmiu ofert, jakie wpłynęły do PKM SA w postępowaniu na przystanki gdyńskie, wybrano najkorzystniejszą – złożoną przez konsorcjum firm Budimex SA i Ferrovial Agroman SA. Zgodnie z tą ofertą wykonawca wybuduje obydwa gdyńskie przystanki PKM za kwotę 25,5 mln zł, w terminie do 31 lipca 2017 r.
Jeśli w ciągu 10 dni do siedziby PKM SA nie wpłyną żadne odwołania od wyników przetargu, będziemy mogli podpisać umowę z wykonawcą i zgodnie z planem jesienią br. rozpocząć realizację tej oczekiwanej przez mieszkańców Gdyni inwestycji.
Publikację zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej w postępowaniu na przystanki gdyńskie można znaleźć w naszym BIP:
http://bip.pkm-sa.pl/Article/id,47.htm
Wizualizacja przystanku PKM Gdynia Karwiny
Wizualizacja przystanku PKM Gdynia Stadion
Realizowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko projekt Pomorskiej Kolei Metropolitalnej pierwotnie obejmował budowę do końca 2015 r. wyłącznie 18-kilometrowej linii kolejowej pomiędzy Gdańskiem-Wrzeszczem i Rębiechowem wraz z 8 nowymi przystankami. Budowa dodatkowych przystanków na istniejącej już linii kolejowej 201 Gdynia – Kościerzyna planowana była dopiero w kolejnym etapie PKM, w ramach nowych środków unijnych dostępnych do 2020 roku. Kiedy jednak udało się uzyskać zwiększenie unijnego dofinansowania projektu PKM z 70 do 85 procent, władze województwa oraz PKM SA wystąpiły do Komisji Europejskiej z wnioskiem o zgodę na realizację trzech dodatkowych przystanków PKM planowanych na linii 201 – Gdańsk Osowa, Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion – już obecnie, w ramach rozszerzenia I etapu projektu PKM. Komisja Europejska zgodziła się na to w lutym 2015 r., dzięki czemu przystanek Gdańsk Osowa udało się wybudować już w grudniu 2015 r. Dwa przystanki PKM na terenie Gdyni, ze względu na trudniejszą lokalizację, wymagającą bardziej szczegółowych i czasochłonnych uzgodnień technicznych z PKP PLK (jako zarządcą linii 201), powstaną natomiast w II połowie 2017 r. – czyli trzy lata wcześniej niż pierwotnie planowano.