„Dni otwarte na budowie PKM” zostały docenione przez jury konkursu MediaKreator. W czasie trwającego od 16 do 17 czerwca 2015 roku VI Forum Marketingowego w Tarczynie wyłoniono zwycięzców w sześciu kategoriach konkursu dedykowanego branży transportowej.
Po raz kolejny działania Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zostały wyróżnione przez niezależnych ekspertów z branży marketingowej. W tegorocznej edycji konkursu organizowanego przez KOW media&marketing, kapituła przyznała pierwsze miejsce w kategorii EVENT/KONFERENCJA Pomorskiej Kolei Metropolitalnej za cykl trzech imprez dla mieszkańców organizowanych w 2014 roku, mających przybliżyć realizowaną inwestycję przyszłym pasażerom.
Kapituła brała pod uwagę wyobraźnię, innowacyjność projektu i zastosowanie najnowocześniejszych narzędzi marketingowych w praktyce. MediaKreator to konkurs dedykowany branży transportowej i okołotransportowej. Podczas konkursu nagradzane są najlepsze i najbardziej nowatorskie projekty marketingowo-promocyjne. Pozostali laureaci to m.in. WARS w kategorii Działania internetowe, Łódzka Kolej Aglomeracyjna w kategorii Film/Fotografia i PKP Energetyka w kategorii Niestandardowy projekt.
W roku ubiegłym Pomorska Kolej Metropolitalna również otrzymała statuetkę MediaKreator. Wyróżnione zostało interaktywne wykorzystanie narzędzi internetowych w komunikacji społecznej.