Pomorska Kolej Metropolitalna po raz kolejny została wyróżniona za swoje działania promocyjne i reklamowe. Podczas tegorocznej edycji konkursu „W dobrej formie – kreatywnie o transporcie”, organizowanym przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych, docenione zostały Dni Otwarte na Pomorskiej Kolei Metropolitalnej oraz folder multimedialny prezentujący wygląd przystanków PKM. Również działania internetowe spółki zostały docenione statuetką w konkursie MediaKreator 2014.
Konkurs organizowany przez CUPT miał na celu wyłonienie oryginalnych i efektywnych metod promocji inwestycji transportowych, które współfinansowane są przez Unię Europejską.
Pierwszą nagrodę w kategorii „Drukowane wydawnictwa promocyjne” otrzymał folder multimedialny, na którym dzięki zainstalowaniu specjalnej aplikacji VIUU na smartphonie można zobaczyć animowane wizualizacje przystanków PKM. Natomiast w kategorii „Wydarzenie promocyjne” wyróżnione zostały Dni otwarte na Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, które miały miejsce w maju tego roku na Matarni obok Lokalnego Centrum Sterowania oraz we wrześniu w okolicy przystanku PKM Gdańsk-Strzyża i na przystanku Gdańsk-Niedźwiednik. W tej kategorii zwyciężyła PKP SA z Mappingiem 3D na dworcu Kraków Główny.
Listę wszystkich laureatów można znaleźć na stronie internetowej CUPT.
Przypominamy, że nie jest to pierwsza nagroda przyznana Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przez CUPT. W ubiegłym roku doceniony został kalendarz PKM na rok 2013, który zawierał 12 rysunków dziecięcych z konkursu plastycznego organizowanego wspólnie z Dziennikiem Bałtyckim. Otrzymał on nagrodę w kategorii „Reklama prasowa”
Szczególnym wyróżnieniem jest także nagroda w konkursie MediaKreator 2014 przyznana przez KOW media&martketing, za najlepszą politykę informacyjną i reklamową w branży kolejowej. W kategorii „Działania internetowe” Pomorska Kolej Metropolitalna otrzymała pierwszą nagrodę za interaktywne wykorzystanie narzędzi internetowych w komunikacji społecznej.