Budowa PKM wkroczyła w kolejny etap! W piątek, 17 października 2014 r. na gdańskiej Strzyży odbyła się próba obciążeniowa pierwszego wiaduktu na naszej linii – WD 9, czyli następcy słynnego Mostku Weisera. Jest to pierwszy krok niezbędny do uzyskania zgody na użytkowanie obiektu. Podobne procedury w najbliższych miesiącach przejdą wszystkie pozostałe obiekty inżynieryjne wybudowane wzdłuż linii PKM. Dlatego po raz kolejny apelujemy do mieszkańców o jeszcze kilka miesięcy cierpliwości i nieprzechodzenie – w trosce o własne bezpieczeństwo – przez teren budowy!
W piątek 17 października 2014 r., około godz. 14. na wiadukt WD 9 wjechały cztery w pełni załadowane ciężarówki, ważące łącznie 110 ton! Specjalistyczne pomiary tak obciążonego wiaduktu trwały około dwóch godzin. Wyniki badań nowego Mostku Weisera zakończyły się wynikiem pozytywnym! Galerię zdjęć z tego wydarzenia można obejrzeć na naszym profilu na Facebooku.
Wiadukt drogowy WD 9 jest pierwszym, na którym nasz wykonawca przeprowadził testy obciążeniowe. W najbliższych miesiącach podobne badania czekają wszystkie pozostałe obiekty inżynieryjne na linii PKM – łącznie jest ich 41, z których tylko 3 są jeszcze w budowie. Gotowe już przejścia pod torami, kładki dla pieszych lub wiadukty drogowe, które docelowo przekazane mają zostać w zarządzanie gdańskiemu ZDiZ, powoli przygotowywane są do ich oficjalnego otwarcia dla mieszkańców. Aby tak się stało, najpierw każdy taki obiekt musi przejść skomplikowaną i czasochłonną procedurę dopuszczającą go do użytkowania. Dlatego właśnie na początku października Budimex całkowicie zamknął wszystkie wybudowane już przejścia i wiadukty, gdyż podczas przeprowadzania ww. procedur nie może się na nich odbywać żaden ruch pieszych lub pojazdów nie związany z samą budową.
Po raz kolejny apelujemy więc do wszystkich mieszkańców, aby – w trosce o własne bezpieczeństwo – nie przechodzili przez nasz pas kolejowy, który do 30 kwietnia 2015 r. jest terenem budowy, z zakazem wstępu dla osób postronnych – o czym informują ustawione przez wykonawcę tablice i znaki. Przy tak dużej, rozciągniętej na długości blisko 20 km, inwestycji liniowej nie sposób odgrodzić całego terenu budowy, jak robi się standardowo w przypadku inwestycji punktowych. Pozostaje więc nam kolejny w ciągu ostatniego 1,5 roku apel do mieszkańców o zmianę dotychczasowych przyzwyczajeń i nie wchodzenie na pas kolejowy, po którym już obecnie poruszają się pojazdy szynowe, a z każdym miesiącem będzie ich coraz więcej. Stwierdzenie, że „przecież zawsze tędy chodziliśmy” – jakie przedstawiciele PKM i Budimeksu najczęściej słyszą podczas zwracania uwagi mieszkańcom nadal niestety przechodzącym przez teren budowy kolei metropolitalnej (kilka przykładowych zdjęć zamieszczamy przy tym tekście) – nie ochroni Państwa zdrowia lub życia w przypadku ewentualnego zderzenia z pojazdem budowlanym lub pociągiem…
Za nami już 17 miesięcy budowy, do jej zakończenia zostało już tylko 7 miesięcy – więc prosimy jeszcze o chwilę cierpliwości i poruszanie się wyłącznie oficjalnymi ciągami komunikacyjnymi, a nie przez plac budowy!